sehra.blogg.se

Hemlös!

Publicerad 2013-07-12 23:55:52 i Allmänt,

Hej!

Jag är en 20 årigtjej som går på gymnasiet, och har två år kvar på gymnasiet.

Nu har min familj kastat ut mig från hem så jag gick till kommun för att få hjälp, nu har dem get mig ett akut ställe sedan har vi ingenstans och de säger att dem inte kan göra något. För att de har två alternativ en att sluta skolan och kommunen har vissa vilkor t.ex. att vara aktiv och söka jobb istället för skolan, så kan jag få pengar från de. Den andra alternativet var att söka lån från csn för att kunna studera, men om jag väljer den här alternativet har jag ingenstans att bo i.

Snälla kan ni vissa en väg? Finns det någon som kan hjälpa mig. Jag vill ha ett litet plats som jag kan bo i och få studera för det är min största önskning. Jag vill aldrig sluta skolan för att då förstör jag min framtid.
Tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela